Ez van –  Blog –  Tudatmódosítók –  Salátástál –  Terápia –  Sorskönyv nélkül –  Olvasókönyv –  Képmutatás –  Kijárat...

Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
         „Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
   –   Ez bármire igaz.

Birtalan Balázs naplója

Birtalan Balázs Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005)

csütörtök, június 07, 2007
12:01
 
Válasz Malackának – nagyrészt hitvallás


Tisztában voltam azzal, hogy a Trianonról szóló posztommal magamra zúdítom a szittya dühöt. Malacka kommentjét azonban szubjektíve tartom annyira relevánsnak, hogy önálló posztban válaszoljak rá. Nézzünk sorra pár szempontot!

„Nekem példaul fontos, hogy magyar vagyok.” – Lehet, hogy hihetetlen, de például nekem is fontos. Úgy gondolom, képtelen lennék máshol élni – vagy legalábbis nem tudnám ezt könnyű szívvel tenni. Itt vannak a barátaim. Ide köt az anyanyelvem, amelyeken az első mondókákat, verseket, meséket hallottam. Ezen a nyelven tudok csak igazán verset olvasni, úgy, hogy azok valóban hússá, vérré, velővé váljanak bennem, és ezen a nyelven írok és sírok én magam is.

„Mi több –, kövezzenek meg érte – büszke is vagyok rá.” – A fentiek dacára én –, kövezzenek meg érte – nem vagyok büszke arra, hogy magyar vagyok. Semmivel nem tartom különbnek, szebbnek, jobbnak, értékesebbnek magam emiatt a cseheknél, oroszoknál, romáknál, etiópoknál, franciáknál, albánoknál stb. De ahogy nem az én döntésem volt, hogy meleg legyek, ugyanúgy az sem az én döntésem volt, hogy magyar legyek. Egyetlen szalmaszálat nem tettem keresztbe ezért – semmi okom tehát, hogy büszke legyek rá. Ugyanezért nem szeretem a „meleg büszkeség” kifejezést. Az adottságaimra nem tudok és nem akarok büszke lenni. Hálával vagy beletörődéssel (egyszóval: méltósággal) elfogadom/elviselem. Büszke arra tudok lenni, amibe munkát fektettem, amiről úgy gondolom: jól csináltam, holott rosszul is csinálhattam volna. Ilyen egy vers, de ilyen az is, amikor valaki belém rúg, és én képes vagyok nem visszarúgni. De a magyarság nem ilyen dolog.

„A blog irójával nem lehet nyugodt eszmecserébe kezdeni, mivel csak egy igaz vélemeny van szerinte, és az csakis és kizárólag az övé.” – Furcsa ezt olvasni, noha hasonló vádakkal évek óta illetnek. Furcsa ezt olvasni, annak tudatában, hogy kamaszkorom óta mindmáig rendszeresen gondolom újra a véleményemet a legkülönbözőbb – vallási, társadalmi, etikai stb. – dolgokról. Azért gondolom újra, mert rendszeresen találkozom nálam okosabbakkal (könyv vagy ember formájában), akik nem lebasznak, hogy milyen alapon gondolkodom így vagy amúgy – hanem nyugodt eszmecserébe kezdenek velem, és rámutatnak arra, hogy a véleményem hol hézagos, illogikus, túlzó, vagy hol áll esetleg tárgyilag téves alapokon stb.

Furcsa ezt olvasnom azért is, mert – noha a fent leírt rendszeres véleményváltozás vagy -fejlődés ellenére adott időpillanatban többnyire egyetértek a saját véleményemmel, aránylag rendszeresen adok hangot azon meggyőződésemnek (többek között itt, a blogomban), amely szerint az abszolút igazság (ha van olyan) senki ember által nem birtokolható (álatlam sem), és hogy az életnek nincs egyetlen helyes útja (az én utam sem az).

Furcsa ezt olvasnom azért is, mert egy bekezdéssel előbb a „többnyire” szót nem retorikai fordulatból írtam le. Sokakkal ellentétben, akiknek a magabiztosságán egy atombomba sem üthet lyukat, velem aránylag sűrűn előfordul, hogy az éppen aktuális (vallási, társadalmi, etikai stb.) véleményem hiányosságát, ellentmondásos voltát én magam is érzékelem, és szenvedek is miatta. Egyébként ez a bizonytalanság a lehetőségi feltétele annak, hogy ne csontosodjak bele bigott módon ideológiákba, hanem képes legyek újragondolni holnap azt, ami a mai napon számomra axióma.

„Ha valakit érintett Trianon (...) az ezt a kérdést egész máshogy látja, és elkeserítőnek tartja az itt leírt véleményeket.„ – Efelől nam vagyok biztos. Nekem a négy nagyszülőmből három Erdélyből származik. A trianoni határ az én családom életét (s így az enyémet) is komolyan befolyásolta. És mit ad Isten: mégsem látom ezt a kérdést „egész máshogy”, mint ahogy látom, és nem tartom „elkeserítőnek az itt leírt véleményeket”. Most akkor mi van?

Hozzáteszem: nem kétséges számomra, hogy a trianoni békeszerződés (mint a világon valamennyi békeszerződés!) tragikus csapás volt nagyon sok ember életére. Ugyanúgy, mint hajdan a fekete himlő vagy az inkvizíció. És ha ezen egyéni életekről folyik a szó, a képességeim szerinti empátiával ott állok a szenvedők oldalán. Ettől azonban fenntartom, hogy Trianon ugyanúgy kívül esik az érdeklődésemen, mint a himlő és az inkvizíció.

A múltból persze tanulni kell, és elejét venni annak, hogy a történelem megismételje önmagát. De ehhez nem a himlőnek és Trianonnak kell emléket állítani, hanem meg kell nézni, mi minek volt a következménye. A himlő nem érdekel – a környezet tisztasága, a higiénia érdekel. Az inkvizíció nem érdekel – a gondolat szabadsága érdekel. Trianon nem érdekel – ember és ember békés együttélésének, egymás elfogadásának kérdése érdekel.

A Trianon emlékének életben tartására irányuló szándék azonban a mai politikai retorikában sajnálatos módon nem a megbékélés és és a tolerancia iránti sóvár vágy kísérője.

„Elnézést, hogy élek, és azért is, hogy más véleményem van. Most lehet kövezni.” – Nem tudom, feltűnt-e: ebben a blogban nem szokás a kövezés. Nincsenek eltávolítva az én véleményemet támadó kommntek. Akkor sem, ha azok nyíltan fasiszták, anitiszemiták, meleggyűlölők vagy engem életveszélyesen fenyegetők. Nem én vagyok az, aki úgy gondolja, hogy valakinek szégyellnie kellene magát, mert a véleménye az, ami; nem én vagyok az, akitől bocsánatot kell kérnie valakinek azért, hogy él. Nem én vagyok az, aki azt hiszi magáról: jogosult dönteni arról, hogy a máshogy élők, gondolkodók és érzők éljenek-e vagy pusztuljanak. Vannak ilyenek, Malacka, igazad van – de az nem én vagyok.

Ebben a blogban nyugodtan elmondhatod a véleményedet. Mások kommentjeiért nem vállalok felelősséget, de tőlem nem kell félned, akkor sem, ha olyasmit írsz, aminek történetesen nem örülök. A névtelen gyalázkodást (főleg, ha minősíthetetlen helyesírással társul) megvetem ugyan, és ennek hangot is adok. Ha hibásnak vagy irrelevánsnak találom a felhozott érveket, igyekszem erre rámutatni. Ha egy vélemény ellentétes az értékrendemmel, és emiatt nem tudom azt tisztelni, ezt sem titkolom el. Azonban végletekig menően tisztelem mindenkinek azon jogát, hogy saját véleménye lehessen, és hogy azt jogában álljon – retorziók nélkül – kinyilvánítani. Akkor is, ha az a vélemény homofób, rasszista, holocaust-tagadó.

Ettől persze még nem tartom magam jó embernek. Ettől csupán liberálisnak tartom magam. Pontosabban: ettől tartom magam liberálisnak.

Címkék: , , ,


Hozzászólások:


Balázs, ha fontos neked, hogy magyar vagy, ha fontosak az itt élő barátaid, ha fontos a nyelv, amin gondolkozol, ami érzéseid kifejezésének eszköze, akkor tényleg nem értem, miért nem érdekel pl. Trianon.
Ha hirtelen neked románná kellene lenned, barátaid, családod egy része itt, másik része ott élne, ha a hivatalos nyelv egyik napról a másikra román kellene hogy legyen számodra, biztos, hogy megrázna. Még akkor is, ha általában az emberi együttélés milyenségét tartod fontosnak.
Én személy szerint tiszteletre méltónak tartom, hogy jelen határainkon túl élő magyarok őrzik az anyanyelvüket, hogy őrzik identitásukat, talán multunkból, kultúránkból többet is őriznek, mint határokon belül. Nem jobbak és nem rosszabbak, mint más nép, de számukra az identitás fontosabb, mint idehaza és ez alakította őket olyanná, amilyenné lettek.

Nézd, pontosan tudom, hogy ez a téma politikai manipulációnak is eszköze.
Azon kívül voltam jelen igen rövid ideig erdélyi fórumon (gyorsan és rövid úton véglegesen kitiltottak onnan, mint nem kívánatos elemet) - és mondhatom, az Index ehhez képest szanatórium. Ami gyalázkodást én ott kaptam a véleményemért, ami zsidózás ott megy ezerrel, amilyen gyilkos ösztönök és primitív indulatok ott dúlnak, hát az nem semmi.
De nem lehet tagadni, hogy magyarok, hogy honfitársak, még akkor sem, ha törvényesen nem tekinthetők annak és akkor sem, ha ma idegennek érzem azokat, akikkel "beszélgettem".
Nem büszkeségről beszélek, mert a fórumos élményem óta nem vagyok büszke arra, hogy anyai ágról a rokonságom nekem is erdélyi - és azzal maximálisan egyetértek veled, hogy a származásával kapcsolatban sokmindent érezhet az ember, (pl. hűséget, hogy nem tagadja meg) de büszkeséget nem.

Szerintem Trianon nem azért fontos, mert politikai fegyver lehet ma egyes csoportoknak, hanem azért, mert szimbóluma egy ma is élő reménynek, hogy magyarként lehessen magyar. És ezt szerintem éppolyan jogos igény jelen határokon kívül, mint belül.
És én ugy vélem, hogy ezt a reményt nem lehet elvenni emberektől, akár milyen érzéseket is táplálunk ezirányban, vagy éppenséggel közömbösnek tartjuk.
Én legalábbis személy szerint átérzem annak az idős erdélyi embernek a megrendülését, csalódását, dühét, aki egy életen át hűséggel megtartotta és szenvedte magyar identitását -- amikor egy arra járó magyar fiatal turista pár csodálkozva kérdezte tőle: honnan tud ilyen jól magyarul...?

Ha kiirtottak egy népet területfoglalás miatt, akkor nincs minek helyreállni. De ha nem, akkor az elűzött, vagy kiszakított, vagy éppen erőszakosan máshová beolvasztott nép mindig őrizni fogja gyökereit/identitását és állandó törekvése lesz az újraegyesítés, vagy éppen az újra önállósodás.
És szerintem ezt a törekvést nem lenne szabad hagyni hatalmi csatározások eszközévé silányítani, de talán közönyösnek sem kellene lenni iránta.

Kata



Ezer sebből vérzik ezeréves, áldott drága magyar népünk tépett lombkoronájú, századok viharától tépett fája...és téged nem érdekel... Ezer ellenség marcangolja áldott magyar hazánk vérző testét és téged nem érdekel...S a határokon belül mi van? Felül a zsidó karvalytőke, alul a barna pestis, a fréegként szaporodó primitív tolvajok, gyilkosok, a cigányság veszi el, amink még maradt... és téged nem érdekel... Mit számít ez? Hitem erős: megmaradni!! Bensőmben a szittya vér, a tiszta magyarb paraszti faj akarata lángol, szívemben a turán puszták üzenete lángol...Évszázadok génjeinek szép fajunkért mozdukló parancsolataiban élek, s tudom: egy a fő: Megmaradni... Magyarul, magyarként, magyarországon... S akasszatok csak fel nyugodtan, hamvasszátok el testem, szórjátok szét ezen az áldott ősi magyar földön, hadd nőjön ki belőle búza, szőlő, s virág... Hitem akkor majd azokban fog élni, azokban virágzik majd ki magyar szívem, hogy táplálja az újabb, s újabb magyar nemzedékeket, melyet továbbviszik majd a lángot, hogy egyszher meghallja majd ez a nép Csaba királyfi égi üzenetét, nekirohanjon az átkos trianoni határoknak, s kötésig gázoljon az olőáhok vérében... Fülemet rátapasztom az ősi földre, ahol titokzatos,. ősi életár4amlások jeleznek a föld alól, a földre, ahol valahol, jeltelen sirban Atilla, Álmos, Árpád, Koppány, vata Vazul csontja porlad... s várom a jelet... Várom a jelet, a nagy napot, a nemzeti feltámadás hajnalhasadását... S az a szent magyar hajnal letörli majd homlokunkról a rátörölt szégyenbélyeget... vagy ha már nem lennék az élők sorában, szelíd dicsfénnyel aranyozza be síromat, emlékemet...Fajtám élni akar... Fajtám élni akar...



Szeretnem jelezni, hogy MAGYAR tipikusan azt a reszet kepviseli a magyarsagnak, amivel nem tudok es nem is akarok azonosulni. DE az en buszkesegem mashonnan fakad, amit Balazs volt olyan kedves egy mondattal lesoporni. A buszkeseg egy szubjektiv erzes, en a buszkesegemmel senkit sem bantok en a buszkesegemmel nem artok masnak, en a buszkeseggemmel nem tiprok masok lelkivilagaba. Az en buszkesegem egy csendes magamnak valo buszkeseg, nem irredenta, nem soviniszta, es nem tudja tolem elvenni senki. Nem biztos, hogy mindenki ugyanazt erti buszkeseg alatt. En mindenesetre nem teszek kulombseget zsido, roman, szlovak, iszlam stb... kozott. Mindig az embert nezem. Ennek az en olvasatomban pl. nincs koze a buszkeseghez.
De peldaul, buszke lehetek a paromra, holott egyetlen szalmaszalat sem tettem keresztbe, azert hogy o olyan lett amilyen. En megis buszke vagyok ra. Es oromnmel tolt el, hogy O a parom.
Es vegezetul: az en nagymamam tobb mint 100 evet megelt. Meg az 1890-es evek vegen szuletett. O atelte mindket haborut es Trianont is. Es sosem fogom elfelejteni, hogy amikor mar jarni alig tudott, kozel a 100-hoz, ha meghallotta a Himnusz hangjat mindig osszeszedett annyi erot, hogy felalljon es buszken (igenis buszken) kihuzza magat. Es en is igy akarom folytatni, mert Tole en ezt lattam, es tetszett amit lattam. Amugy sokat meselt nekem Trianonrol, sokaig fejbol tudta Gróf Apponyi Albert :" Az utolso szo jogan" cimu beszedet.
Malacka
Malacka



Szeretnem jelezni, hogy az ilyen velemenyekkel, melyeket MAGYAR kepvisel egyaltalan nem tudok es nem is akarok azonosulni. Ezek a fajta tulzasok es elferditesek sajnalatosak. DE az en buszkesegem nem masokat banto, megkulonbozteto, irredentista vagy soviniszta. En elsosorban is az embert nezem, nekem mindegy, hogy zsido, szlovak, roman, vagy szerb. Nem ez erdekel elsosorban. De az en buszkesegemet nem veheti el tolem senki, meg Balazs sem. Ez a buszkeseg egy csendes, magamnak valo magam epuleset szolgalo buszkeseg. Talan nem mindenkinek ugyanazt jelenti a szo. En peldaul buszke vagyok paromra is, holott egy szalmaszalat sem tettem keresztbe azert, hogy O milyen ember lett. Es megis. Es ezzel nem bantok senkit, de megcsak nem is erzem, hogy en ettol felsobbrendu lennek.
Az en nagymamam tobb mint 100 evet elt meg, meg az 1890-es evek vegen szuletett. Atelt 2 vilaghaborut, es Trianon is szemelyesen erintette. Sokat meselt nekem rola, sokaig kivulrol tudta Grof Apponyi Albert: "Az utolso szo jogan..." kezdetu trianoni beszedet.
Es meg valami, amikor mar nagyon beteges es gyenge volt, mar jarni alig tudott, akkor is ha meghallotta a Himnuszt, osszeszedte minden erejet, talpon allva hallgatta vegig es buszken, igen is buszken kihuzta magat. Es en ezt lattam otthon, es nekem ez tetszett. Es en is ezt fogom tenni. Es ezzel nem batok senkit es nem tiprok senki erzeseibe.
Malacka



Bocs, az elozo azt gondoltam, hogy elszallt, azert irtam ketszer, a masodikat torolheted Balazs, nagyjabol ugyanaz mint az elso.
Malacka



Frusztrál az, amikor olyat adnak a számba, amit nem mondtam, és frusztrál az, amikor amit mondtam, arra úgy reagálnak, mint ha pontosan az ellenkezőjét mondtam volna, vagy nem mondtam volna semmit.

Az előítéletek ("BB-nek az a véleménye, hogy...") gerjesztette érzelmi szökőár szomorú diadala a tények (amit BB valójában leír) fölött.

Bánatos vagyok ilyenkor.

"Fáj a szívem, a szó kihűl/ De hát kinek is szólanék --" (J.A.)



Magyar írása valóban az a szélsőség, amivel én sem tudok azonosulni.
Azt hiszem itt a többség sem.
És ha "ezer sebből vérzik ez az ország" (egyébként nincs olyan ország, ahol nem él igazságtalanságtól szenvedő) az pont az ilyen szélsőségesek miatt van. A bajok nem a nemzetiségek miatt vannak, hanem a csalás, a tudatlanság, az önzés miatt, amik emberi tulajdonságok. A határon túli magyarok is az ilyen szélsőséges és elfogult gondolkodásuaktól szenvednek. A hazaszeretet nem idegengyűlöletről szól.
De.
Tény, hogy a határon túli magyarok hontalanoknak érzik magukat. Nem akarnak tartozni ahhoz az országhoz, ahova csatolták őket és hozzánk meg nem lehet.
És nem lehet figyelmen kívül hagyni annyi ember érzelmi hovatartozási igényét.
Én legalábbis úgy értelmeztem szavaid, hogy Trianonnal szembeni közömbösséged erre is kiterjed.
Én nem büszkesgéről beszélek, hanem arról, hogy aki nem tagadja meg származását és hovatartozását - az itt nálunk természetes, de határainkon túl bizony nem az.
Vagy szerinted kötelező számukra érzelmileg is beolvadni?
A bennünk kavargó "török, tatár, tót, román" is csak úgy maradhat meg, ha őrzik identitásukat a népek. József Attila sem ment élni sem törökökhöz, sem románokhoz és magyarul írta verseit.
Egybeolvadni csak önszántából lehet az egyénnek ha megérett rá - törvény erre erőszakosan nem kötelezhet. Az erőszak csak szétválasztani tud.
Én sem bánnám, ha nem lennének országhatárok és mindenki a Föld lakója lenne. De vannak határok és ezzel egy sor érzelmi szál is kötődik hozzájuk. És ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni, ez nem lehet közömbös.
Szerintem.

Kata



Nem kívánnék elmélyedni a vitában, mert témája semmi újat nem közöl velem, ami ne szerepelne már Szathmári Sándor Kazohinia (behinség, behinek), illetve Kurt Vonnegut Macskabölcső (nagybömb) c. műveiben.
Arra lennék csak kíváncsi, hogy 1) aki még csak véletlenül sem használná Trianont aktuálpolitikai célokra, Mohács miatt miért nem búsong ilyen vehemensen, illetve 2) annak, aki büszke magyarsága mellett természetesen minden népet egyformán bírál el, miért nem szorul ökölbe a keze, ha eszébe jut, milyen remekül kiűztünk egy rakás svábot az országból?



"És nem lehet figyelmen kívül hagyni annyi ember érzelmi hovatartozási igényét. Én legalábbis úgy értelmeztem szavaid, hogy Trianonnal szembeni közömbösséged erre is kiterjed."

Pl. ezen szavaimat értelmezted így?

"nem kétséges számomra, hogy a trianoni békeszerződés (...) tragikus csapás volt nagyon sok ember életére. (...) ha ezen egyéni életekről folyik a szó, a képességeim szerinti empátiával ott állok a szenvedők oldalán. (...) A múltból persze tanulni kell, és elejét venni annak, hogy a történelem megismételje önmagát. De ehhez nem (...) Trianonnak kell emléket állítani, hanem meg kell nézni, mi minek volt a következménye. (...) Trianon nem érdekel – ember és ember békés együttélésének, egymás elfogadásának kérdése érdekel."

E mondatokból hallod ki azt, Kata, hogy közömös számomra az emberek érzelmi hovatartozása?

Elszomorít. De ezt már írtam.



Jaj Balázs, sose kelljen más miatt szomorkodnod, mint miattam!
Adott esetben nem kizárólag együttérző lélekbeni melléállásra van szükség, hanem ennél sokkal többre, aminek köze van a trianoni szerződéshez. És legalább olyan fontos lenne a jelen helyzet módosítása, mint az arra való törekvés, hogy mégegyszer ne forduljon elő hasonló.
Azok az emberek a határokon tul ma is reménykednek, több generáción át.
Nem hiszem, hogy nem érted - Trianonnal közömbösnek lenni egyet jelent számukra a jelen helyzettel közömbösnek lenni.
Vagy tudsz olyan megoldást, ami megoldaná a gondokat...?

"Rendezni végre közös dolgainkat..." szerinted adott esetben konkrétan mit jelent?
Hogy magyarul jól beszélő románok, oroszok, horvátok, stb. vannak határainkon túl, akiket szomszédos, de idegen népnek kell továbbra is tekinteni? Ezt szerinted odaát is rendezésnek tartanák...?

A történelem mindig, minden korban produkált igazságtalanságokat, amióta ember él. De a ma élő ember gondja mindig élesebb, nagyobb és fájóbb és a szülők, nagyszülők identitástudata és reménye még friss a gyermemek és unokák között. Igaz, ezt ébren tartják sokan poltikiai célu játszadozásaikhoz is. De én most nem erről beszélek.

Az inkvizíció, vagy éppen Mohács szerintem is szörnyű, de a ma élő embernek mégsem olyan éles, mint a holokauszt, vagy éppen Trianon. (Félreértés elkerülése végett nem akarok semmiféle párhuzamot/hasonlóságot az említettek között !!!)
Meglehet, kétszáz év múlva már senkinek nem lesz olyan fájó mint most Trinanon sem - de mi most és itt élünk.
A friss seb mindig jobban fáj és érzékenyebb, mint ami már sok éve begyógyult. Adott esetben egy foghuzás jobban megviseli az egyént, mint pl. egy harminc évvel ezelőtti végtag amputálás. Az emberi természet már csak ilyen.
És szerintem jó, hogy ilyen, mert az adott időben az adott helyzet az, ami megoldásra vár és nem a régmult.
És ezt fernandelnek is válaszolom.

Kata



"MAGYAR" szövege is (egyébként én is "magyar" vagyok, sőt, családilag 'Trianon' által érintett) szerintem remek paródia, nagyon jót szórakoztam rajta.
Üdv:
Tapsifüles


Megjegyzés küldése

<< Vissza


Címkék:

5K, Add tovább, Agymenés, Apa, Brühühü, EMK, Emlék, Életkor, Felmutatható, Film, Gasztro, Halál, Humor, Húbazmeg, Hüjeblogger, Jog, Kapcsolatok, Kisebbség, Kommunikáció, Kopipészt, Könyv, Lakás, Melegség, Nyaralás, Panaszkönyv, Politika, Pszicho, Rádió, Súlyos, Szemműtét, Szomatik, Sztori, Számvetés, Tavasz, Ünnep, Vallás, Vendéglátás, Vers, Világ+ember, Virtuál, Zene



Terápiás olvasókönyv
Pszichológiai témájú irásaim gyűjteménye

Sorskönyv nélkül
Pszichológiai blogom

Sématerápia
Általam szerkesztett oldal


2015-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Felmászok a létra, Napkút Kiadó, 2015.

Felmászok a létra
(versek)


2009-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Művirágok a szimbolizmus oltárára, Katalizátor Kiadó, 2009.

Művirágok a szimbolizmus oltárára
(versek)


2008-ban megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Aszalt szilva naplementekor (mémtörténetek), Katalizátor Kiadó, 2008.

Aszalt szilva naplementekor
(mémtörténetek)


Korábbi hónapok:

január 2005 | február 2005 | március 2005 | április 2005 | május 2005 | június 2005 | július 2005 | augusztus 2005 | szeptember 2005 | október 2005 | november 2005 | december 2005 | január 2006 | február 2006 | március 2006 | április 2006 | május 2006 | június 2006 | július 2006 | augusztus 2006 | szeptember 2006 | október 2006 | november 2006 | december 2006 | január 2007 | február 2007 | március 2007 | április 2007 | május 2007 | június 2007 | július 2007 | augusztus 2007 | szeptember 2007 | október 2007 | november 2007 | december 2007 | január 2008 | február 2008 | március 2008 | április 2008 | május 2008 | június 2008 | július 2008 | augusztus 2008 | szeptember 2008 | október 2008 | november 2008 | december 2008 | január 2009 | február 2009 | március 2009 | április 2009 | május 2009 | június 2009 | július 2009 | augusztus 2009 | szeptember 2009 | október 2009 | november 2009 | december 2009 | január 2010 | február 2010 | március 2010 | április 2010 | május 2010 | június 2010 | július 2010 | augusztus 2010 | szeptember 2010 | október 2010 | november 2010 | december 2010 | január 2011 | február 2011 | március 2011 | április 2011 | május 2011 | június 2011 | július 2011 | augusztus 2011 | szeptember 2011 | október 2011 | november 2011 | december 2011 | január 2012 | február 2012 | március 2012 | április 2012 | május 2012 | június 2012 | július 2012 | augusztus 2012 | szeptember 2012 | október 2012 | november 2012 | december 2012 | január 2013 | április 2013 | május 2013 | június 2013 | augusztus 2013 | szeptember 2013 | október 2013 | november 2013 | december 2013 | március 2014 | április 2014 | május 2014 | június 2014 | október 2014 | december 2014 | január 2015 | február 2015 | március 2015 | április 2015 | május 2015 | július 2015 | augusztus 2015 | szeptember 2015 | november 2015 | december 2015 | február 2016 | március 2016 |


Így írok én – A jelen blog paródiája (by Jgy)
Így írok én 2. – Ua. (by Ua.)


>>> LEVÉL <<<



látogató 2005. január 10-e óta