Ez van –  Blog –  Tudatmódosítók –  Salátástál –  Terápia –  Sorskönyv nélkül –  Olvasókönyv –  Képmutatás –  Kijárat...

Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
         „Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
   –   Ez bármire igaz.

Birtalan Balázs naplója

Birtalan Balázs Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005)

vasárnap, december 23, 2007
23:54
 
Stille nicht


Blogot írok, tehát vagyok... Őszintén szólva ez az elsődleges motivációm most a blogolásra: innen legalább kiderül önmagam számára, hogy létezem. Mert a saját életemben nemigen találom magam.

December 11-e óta túlórázom. Nem okiratot szerkesztek, hanem programot írok, aminek január 2-án futnia kell, nem próbaüzemben, hanem teljesen élesben. Ez azt jelenti, hogy (amennyiben épp nincs valami kötelező jellegű egyéb program) este 10-ig, 11-ig bent vagyok az irodában, szombat-vasárnap is. Ez így lesz karácsony után is. Álmaimban comboboxok, textboxok, option buttonök és labelek adogatják át egymásnak az adatokat, csak soha nem úgy, ahogy szeretném, vagy ha mégis, akkor az outputként készülő dokumentum nem úgy néz ki, ahogy kéne neki... Aztán visszaalszom, és folytatódik, ill. kezdődik elölről: az adatbázis tizenhúsz táblája vagy megfelelően kapcsolódik egymáshoz, vagy sem, de ha igen, akkor kiderül, hogy az egyik releváns adat nincs kivezetre arra a formra, aminek a szerkesztésével előző nap három-négy órát szenvedtem, és már azt hittem, kész vagyok...

Napközben ugyanez van a munkahelyemen; ha véletlenül én veszem fel a telefont, kis híján elküldöm az ügyfelet az anyjába: mit képzel, még hogy aláírási címpéldány?! Majd januárban... És bejön a szobámba a kollegám, elkezdi mondani, hogy az egyik hagyatéki ügyben az egyezség így, az ingatlanhányadok úgy... Én bólogatok vészesen okos tekintettel, és magamban megy tovább a mantra: ha a combó enabled, de az FNHÜ boolean, ami egy globális változó, true, akkor az újbóli inicializáláskor vajon a default érték marad-e vagy sem, de ha mégis false, akkor a combó enabled lesz-e, és ha igen, akkor mi van a tab orderrel... Ja, hogy a hagyaték? Hát persze, hogyne, én is így gondolom, hát tényleg, nem borzasztó...? Aáááááááááááááááááááááááá...

Kedden munkaidőben temetésen voltam; Zolival mintegy tíz éve voltam felszínes jó kapcsolatban, nem túl hosszú ideig, de amikor hallottam, hogy egy teljesen banális otthoni balesetben meghalt, akkor nagyon felkavarodott bennem minden. Alig emlékszem rá, de amire mégis, az valami sugárzó jókedv, derű és elevenség... Borzasztóan ízléstelennek tartom, hogy most meg halott. Tudtam, hogy kb. egyidős velem, de amikor helyére rakták a táblát, rajtaba neve, és az, hogy 1969–2007 – az valahogy nagyon szíven ütött...

A temetésről az irodába visszaúton megtudok egy fontos infót arról a körlevélről, amelyet a minap számos ismerősömnek és barátomnak küldtem el, amelyben az elkeseredettségemnek és felháborodottsáomnak adtam hangot (miként a blogomban is) a meleg párok kölcsönös névviselésének lehetőségét megtorpedózó módosító indítvánnyal kapcsolatban, amelyre, mint köztudott, csaknem az egész parlament engedelmesen rábégette az igent. Megtudtam, hogy a fenti mondatban a „mint köztudott” kitétel enyhén sántít. Barátom, akivel beszélgettem, úgy is, mint meleg, úgy is, mint jogvédő, úgy is, mint intelligens ember, megemlíti csak úgy, hogy nem igzán értette azt a levelemet... Hogy miért is vagyok én felháborodva azon, hogy a -né végződést nem lehet fölvenni?! – Azt hittem, menten rosszul leszek. Hát ki a ménkű beszélt itt a -né végződésről?! És ha ez a barátom, aki, mint én, egy pasival él együtt, akinek elemi érdeke a jogegyenlőség, mert a saját bőréről van szó – szóval ha ő képes ilyen nemtörődöm módon elsiklani ekkora jelentőségű kérdés mellett, és ilyen felszínes olvasattal féreérteni – akkor mi a faszt várok én ebben az országban?! És főleg: kitől?!

Zorán így mondja: „Langyos a sör, ha nekünk így is jó... Döcög a gép, ha nekünk így is jó... Hamis a harmonika, de így is jó... Vizes a bor, ha nekünk így is jó... Jobb nem is jár, ha nekünk így is jó.”

Apám meg emígy:

HA
EZ A
PIRAMIS
CSAK ARRA VALÓ
HOGY A SEHONNAN SE
HOVÁ LÉPŐ NAPSIMAKÉPŰ
DIKTÁTOROK MEMENTÓJA LEGYEN
ÁLLVA AZ IDŐK VÉGEZETÉIG AKKOR NE
KÜNK A KÖVEK ALATT LEROGYOTTAKNAK FELES
LEGESEN CSOBOGOTT KI A VÉRÜNK ÉS NEM IS ÉRDEME
LÜNK MI TÖBBET HA NEM EMELKEDIK VÉGRE BARIKÁD ITT


...Szóval nagyon elkeseredtem. Aztán mentem vissza az irodába a formjaimhoz, checkboxaimhoz és template-jeimhez... Közben az emberek körülöttem valami karácsonyról beszélgetnek... Pénteken Laciéknak karácsonyi koncertjük volt, fölvettem videóra: szerencse, mert így legalább tudtam támaszkodni a kamerára és az állványra, különben összeestem volna... Többször volt az utóbbi napokban, hogy valaki kérdezett valamit, próbáltam válaszolni, úgynevezett szavakat összefűzni úgynevezett mondatokká, de megakadt a nyelvem, és legszívesebben sírtam volna...

Egyszóval kimerült vagyok, nagyon. Most valószínűleg nem úszom meg, és megint kapni fogom a megoldásokat, de nem baj. Majd értékükön kezelem őket. Tomi lázas beteg, úgyhogy – miután tegnap (azaz tegnapelőtt, 22-én) minden tiltakozásom ellenére kivitt kocsival az Auchanba – ma (auau tegnap, 23-án) ágyba parancsoltam, én pedig takarítottam, csülköt főztem ebédre, elmentem felköszönteni Éva nénit a születésnapján, fenyőfát vettem, hazajöttem, halászlét főztem és paszíroztam, most pedig blogolok: mint írtam, csak azért, hogy legalább önmagamat meggyőzzem (szemben az érzéki tapasztalataim szolgáltatta bizonyítékokkal) saját létezésemről.

Joe mondta ma telefonon, hogy (minden áldatlan állapota ellenére) a szívében karácsony van. Mondtam: na, ezt az egyet irigylem tőled.


Stille Nacht

Add, Istenem,
rá ne bukkanjanak
egy korhadó papirusztöredékre,
melyen megírták ódon betűkkel
karácsony igaz történetét:
     hogy mentek, mentek a csillag után,
     kísérte őket angyalok glóriája,
     míg elértek a rozzant istállóhoz,
     hol nem járt ember évtizedek óta,
     csupán középen állt egy ócska jászol,
     s nem volt benne, csak rohadó szalma...

Ja: amúgy boldog karácsonyt mindenkinek, akinek elfelejtettem személyesen mondani (vagy megköszönni).

Címkék: , , , , ,


Hozzászólások:


... a szalma rohad. Az a dolga. Jézusa születik mindenkinek, s megadatik Golgotája is.
Így, talán nem is jó a kérdés, a kétkedés a jászol körül, csak az út min eljutunk önmagunk megértéséig, mások elfogadásáig, amivel igazolhatjuk karácsonyt, a születést, ami jogossá teszi az Ünnepet.

Boldog Karácsonyt!



Vigyázz magadra Balázs. Biztos fontos progit írsz, de ilyenekért nem éri meg hazavágni magad...
Kellemes karácsonyt és boldog újévet.



Hát így karácsony után olvasva egészen furcsa hatása van... anyuék marták egymást egészen 24-ig, aztán volt három nap béke, úgynevezett karácsony. De mivel minden csoda három napig tart, ezért tegnap ünnepélyesen tovább marták egymást... úgyhogy nem csoda, hogy eljöttem egy kicsit. És csak ezért, mert anyu ugyanúgy, mint te, Balázs, egy rohadék programon dolgozik, azzal a különbséggel, hogy állami megrendelés, és kötelező szabadságuk van, ennek ellenére a programnak futnia kell minden körülmények között, a túlóra meg köztudottan nem kifizetődő állami berkekben... És nem tudok mit tenni, csak nyelem a békát, és aggódom, hogy vajon meddig lehet ezt csinálni, ilyen tempó mellett mi az a szint, ahol már gyógyszerfüggőségről lehet beszélni, ahol idegösszeroppanásról lehet beszélni, ahol mindenféle más bajokról lehet és kell beszélni... Értem én, hogy hajtás, kicsiben megkapom én is végzősként a nyakamban a diploma meg a vizsgaidőszak meg a többi nyalánkság, de tényleg, csak magadban kell akarnod azt a pici csöndet és nyugalmat, ami elég ahhoz, hogy ne vágd magad annyira tönkre, hogy másnap csak kábán fekszel az ágyban és hiába kapsz szerelmes csókot reggelire, neked akkor is sírhatnékod lesz a fáradtságtól... Na röviden: tényleg vigyázz magadra! Minden jót!



Boglárka, szép neved van!
Nehéz lehet, hogy a szüleid miatt kell aggódni, az a jó, ha csak a másik irányban van így.



"És nem tudok mit tenni, csak nyelem a békát, és aggódom, hogy vajon meddig lehet ezt csinálni" - Boglárka kérdése fején találta a szöget. Tulajdonképpen nincs jó hírem, a rossz hír pedig az, hogy még nagyon sokáig, mégpedig egyre fokozódó tempóban. Ahogy növekszik a gazdaság és gyarapszik az EU és vele együtt a töke hatalma, úgy fog növekedni a köznép vállaira rakott teher. Az új EU országokban ez most sokkal érezhetöbben, szinte arcátlanul kidomborodik, mert nincs hagyománya a munkásokat és beosztottakat védö szakszervezeti mozgalomnak. A többi EU ország (Németország, Ausztria, ...) még egy ideig óráig, (hagyománymból) ugyan ellenáll, de itt meg a teljesen korrupt szakszervezetekkel van a baj és ez a színlelt "ellenállás" csak arra jó, hogy a töke sértödötten és dacosan áthelyezze önmagát olyan földrészekre/országokba, ahol majd éhes hienaként korlátlanul folytathatja dúlását.

Ez a civilizáció mellékterméke, és sajna nem lehet ellene tenni semmit mindaddig, amíg a minden korláton túli siettetett növekedés a töke szent és sérthetetlen (tabu)tehene marad.



"Stille nicht!" - ném., felsz. mód, m. jel.: 'Ne szoptass!'
Wow!
BÚÉK!
Tapsifüles


Megjegyzés küldése

<< Vissza


Címkék:

5K, Add tovább, Agymenés, Apa, Brühühü, EMK, Emlék, Életkor, Felmutatható, Film, Gasztro, Halál, Humor, Húbazmeg, Hüjeblogger, Jog, Kapcsolatok, Kisebbség, Kommunikáció, Kopipészt, Könyv, Lakás, Melegség, Nyaralás, Panaszkönyv, Politika, Pszicho, Rádió, Súlyos, Szemműtét, Szomatik, Sztori, Számvetés, Tavasz, Ünnep, Vallás, Vendéglátás, Vers, Világ+ember, Virtuál, Zene



Terápiás olvasókönyv
Pszichológiai témájú irásaim gyűjteménye

Sorskönyv nélkül
Pszichológiai blogom

Sématerápia
Általam szerkesztett oldal


2015-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Felmászok a létra, Napkút Kiadó, 2015.

Felmászok a létra
(versek)


2009-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Művirágok a szimbolizmus oltárára, Katalizátor Kiadó, 2009.

Művirágok a szimbolizmus oltárára
(versek)


2008-ban megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Aszalt szilva naplementekor (mémtörténetek), Katalizátor Kiadó, 2008.

Aszalt szilva naplementekor
(mémtörténetek)


Korábbi hónapok:

január 2005 | február 2005 | március 2005 | április 2005 | május 2005 | június 2005 | július 2005 | augusztus 2005 | szeptember 2005 | október 2005 | november 2005 | december 2005 | január 2006 | február 2006 | március 2006 | április 2006 | május 2006 | június 2006 | július 2006 | augusztus 2006 | szeptember 2006 | október 2006 | november 2006 | december 2006 | január 2007 | február 2007 | március 2007 | április 2007 | május 2007 | június 2007 | július 2007 | augusztus 2007 | szeptember 2007 | október 2007 | november 2007 | december 2007 | január 2008 | február 2008 | március 2008 | április 2008 | május 2008 | június 2008 | július 2008 | augusztus 2008 | szeptember 2008 | október 2008 | november 2008 | december 2008 | január 2009 | február 2009 | március 2009 | április 2009 | május 2009 | június 2009 | július 2009 | augusztus 2009 | szeptember 2009 | október 2009 | november 2009 | december 2009 | január 2010 | február 2010 | március 2010 | április 2010 | május 2010 | június 2010 | július 2010 | augusztus 2010 | szeptember 2010 | október 2010 | november 2010 | december 2010 | január 2011 | február 2011 | március 2011 | április 2011 | május 2011 | június 2011 | július 2011 | augusztus 2011 | szeptember 2011 | október 2011 | november 2011 | december 2011 | január 2012 | február 2012 | március 2012 | április 2012 | május 2012 | június 2012 | július 2012 | augusztus 2012 | szeptember 2012 | október 2012 | november 2012 | december 2012 | január 2013 | április 2013 | május 2013 | június 2013 | augusztus 2013 | szeptember 2013 | október 2013 | november 2013 | december 2013 | március 2014 | április 2014 | május 2014 | június 2014 | október 2014 | december 2014 | január 2015 | február 2015 | március 2015 | április 2015 | május 2015 | július 2015 | augusztus 2015 | szeptember 2015 | november 2015 | december 2015 | február 2016 | március 2016 |


Így írok én – A jelen blog paródiája (by Jgy)
Így írok én 2. – Ua. (by Ua.)


>>> LEVÉL <<<



látogató 2005. január 10-e óta